La CUP presentarà una moció per rebutjar les sentències del Tribunal Suprem



El
passat 22 de desembre de 2010 el Tribunal Suprem espanyol va emetre tres
sentències resolutives dels recursos de pares perquè els seus fills no podien
fer les classes en castellà, ordenant que la Generalitat de
Catalunya adaptés el sistema d’ensenyament a la sentència del Tribunal
Constitucional sobre l’estatut, i que per tant 
el castellà fos introduït com a llengua vehicular “de manera
proporcional i equitativa al català en tots els cursos”.



Atès que
la sentència obligarà a les escoles a demanar als pares quina és la llengua que
volen que s‘utilitzi per a l’educació dels seus fills a l’aula, generant així
una segregació per motius lingüístics dins els centres d’ensenyament.



Atès que
la sentència obliga a fer les comunicacions, orals i escrites, als pares en
Llengua catalana i també en castellana.



Atès que
la sentència significa una agressió més a la població catalana i la seva
llengua per part de l’Estat espanyol.



Atès que
l’aplicació de la sentència del Tribunal Suprem pot representar el final del
sistema d’immersió lingüística, avalat i valorat per la Unió Europea i que ha
fet possible la cohesió lingüística i social dels ciutadans del Principat de
Catalunya i alhora un model d’integració dels nouvinguts.



 



Per tot això el
Ple de l’Ajuntament de Sallent acorda:



 



1.    Manifestar el rebuig a  les sentències del Tribunal Suprem espanyol
contra la immersió lingüística de l’ensenyament català.



 



2.    Demanar a la Generalitat de
Catalunya que no acati la sentència del Tribunal Suprem espanyol i persisteixi
en l’aplicació de la Llei d’Educació de Catalunya.



 



3.    Manifestar el suport als
centres educatius del municipi en la seva tasca a favor de l’ensenyament en
català.



 



4.    Traslladar aquest acord als
centres educatius del municipi, a la Mesa del Parlament de Catalunya, al
Departament d’Ensenyament de la Generalitat, als grups parlamentaris del Parlament
de Catalunya  i al Tribunal Suprem,